• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Павло Хобзей: Позашкільна освіта повинна розвивати компетентності школяра в позаурочний час та бути доступною для кожної дитини

Павло Хобзей: Позашкільна освіта повинна розвивати компетентності школяра в позаурочний час та бути доступною для кожної дитини

2016-09-16

Питання нового формату позашкільної освіти, її взаємодію з формальною освітою в рамках Концепції «Нової школи» обговорили учасники наради, що відбулася під головуванням заступника Міністра освіти і науки Павла Хобзея, 14 вересня. У нараді також взяли участь начальник відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини МОН України Алла Середницька, представники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій, Інституту модернізації змісту освіти МОН України,Інституту проблем виховання НАПН України, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, керівники позашкільних навчальних закладів.

Павло Хобзей наголосив на важливості впровадження компетентнісного підходу до навчання як у формальній, так і в неформальній освіті. Особливо, коли йдеться про соціальні і громадянські компетентності, підприємливість, які можна розвивати не тільки в школі, під час уроків, а й в позашкільних навчальних закладах.

«Позашкільна освіта повинна допомогти школі розвивати компетентності учня в позаурочний час, а також бути доступною для кожної дитини», - підкреслив Павло Хобзей.

Заступник Міністра звернув увагу учасників наради на позитивну роботу позашкільних навчальних закладів державної форми власності, серед яких Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді, Національний центр «Мала академія наук України». Такі центри розвивають таланти дітей, впроваджують STEM-освіту, займаються питаннями екології та розвитку науки, збирають обдарованих дітей на сесії та навчають їх. Інші центри краєзнавства мають свої філії в областях. «Такий досвід треба поширювати. Наше завдання полягає не тільки в показниках охоплення позашкільною освітою, а позашкільна освіта має концентруватися навколо дитини, її потреб і запитів», - додав Павло Хобзей.

Під час наради також порушувалися питання про наближення позашкільної освіти до місця навчання дітей, роботу гуртків на базі шкіл, змісту та підготовки педагогів для позашкілля. На думку експертів, робота в загальних середніх навчальних закладах має відбуватися під координацією позашкільних навчальних закладів.

Питання доцільності та необхідності напрацювання нового формату позашкільної освіти в умовах реформування середньої освіти, з метою осучаснення її організаційно-фінансових засад, підходів, форми і методів будуть обговорюватися на форумі, що відбудеться у жовтні. Про це повідомила начальник відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини МОН України Алла Середницька. За її словами, у цьому заході зможуть взяти участь делегації від кожної області та висловити свої думки щодо концептуальних засад позашкільної освіти.

Павло Хобзей: Позашкільна освіта повинна розвивати компетентності школяра в позаурочний час та бути доступною для кожної дитини

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi