Історія закладу освіти

Херсонська область утворена 30 березня 1944 року. Територія – 28,2 тисячі квадратних кілометрів. Область має два природних моря - Чорне та Азовське, і одне штучне - -Каховське водосховище. У Херсонській області 69 територій та об'ектів природно-заповідного фонду, два біосферних заповідники: Чорноморський та Асканія Нова. Унікальну історію краю зберігає велика кількість пам'яток культури: скіфські кургани, античні городища, залишки турецьких фортець і Запорізької та Кам'янської Січей, козацькі хрести.
В області функціонує 492 дошкільних, 516 загально-освітніх, 23 професійно-технічних та 27 вищих навчальних закладів, 21 школа-інтернат. Херсонці з особливою увагою ставляться до збереження набутків позашкільної освіти, у 78 позашкільних навчальних закладах навчається понад 38,5 тисяч дітей, адже саме позашкільна освіта розв'язує преблему вільного часу дитини, надає і створює умови для розвитку особистого потенціалу.
Говорячи про якість підготовки, слід зауважити, що на території всього регіону працює 2319 гуртків, з них 65 - художні колективи, які гідно носять звання «зразкових» і «народних».
«Індивідуальна та групова робота в позашкільних навчальних закладах є однією з форморганізації позашкільної освіти і проводиться з метою розвитку та підтримки обдарованих і талановитих вихованців, здобуття ними практичних навичок та оволодіння знаннями у сфері науки, культури, мистецтва, фізичної культури та спорту для задоволення їх потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації».
(Витяг з «Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи у позашкільних навчальних закладах»).
29 січня 1945 року виконкомом Херсонської міської ради депутатів трудящих було прийнято рішення «Про організацію будинку культури Херсонського обласного Управління Трудових резервів», у користування якого було передано будинок по вул. Суворова, 3, з усіма спорудами та подвір’ям.
01 лютого 1945 року директором закладу був призначений
Рабінер Олександр Михайлович.
Відразу для учнів фабрично-заводських, ремісничих училищ почали працювати гуртки: драматичний; хореографічний; хоровий; народних інструментів; духовий оркестр; літературний; військово-спортивний; крою та шиття; авіамодельний та радіо гурток.
Кращі учасники художньої самодіяльності у складі агітбригад виступали перед колгоспниками та робітниками машино-тракторних станцій Херсонської області під час посівної та збиральної кампанії, призову юнаків до лав Радянської Армії.
У травні 1955 року створено ансамбль пісні і танцю учнів трудових резервів, художнім керівником призначено Добродєєва Миколу Івановича. Коли до штату ансамблю зарахували кіномеханіка, то у глядацькій залі почали демонструватися навчальні та художні фільми.
У 1962 році при ансамблі створюється художня рада, яка запроваджує проведення обласних оглядів художньої самодіяльності професійно-технічних училищ Херсонської області. З 1962 р. по 1964 р. в оглядах взяло участь більше 2115 учнів з 11 училищ механізації сільського господарства, будівельних училищ.
1963 рік. З учнів міського професійно-технічного училища
№ 1 створюється ансамбль «Веселі ложкарі». За високий художній та виконавчий рівень цей колектив здобув звання народного, а керівник – Михайло Аврутін - звання заслуженого працівника культури УРСР.
З 01 січня 1990 року Будинок художньої та технічної творчості був реорганізований в Будинок художньої творчості обласного управління народної освіти.
У 2002 році перейменований на Херсонський державний будинок художньої творчості,який став центром роботи з художньо-естетичного виховання дітей та учнівської молоді серед позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів; розвиває мережу гуртків, надає методичну допомогу, проводить конкурси, огляди, фестивалі тощо.
Основні напрямки діяльності закладу: статистично-аналітична, інформаційно-методична, видавнича, консультативна, координаційна, проектна, навчальна, експертна.
Заклад проводить моніторинг стану функціонування та розвитку позашкільних закладів освіти, шо дає змогу визначити загальні проблеми районних позашкільних навчальних закладів і удосконалювати навчально-виховний процес у позашкільних навчальних закладах.
Інформаційно-методична робота ХД БХТ спрямована на удосконалення навчально-виховного процесу, програм, форм і методів роботи, підвищення майстерності педагогічних праціників закладу, надання допомоги позашкіль-ним закладам та координацію їх діяль-ності. У закладі розроблена оптимальна структура методичної роботи, яка передбачає масові, групові та індивідуальні форми роботи. Атестація педагогічних кадрів проводиться відповідно до Типового положення атестації педагогічних працівників України. ХДБХТ комплектує інформаційно-методичну базу як власного методичного кабінету, так позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів міста й області.
З кожним днем посилюється увага до початкової професійної підготовки вихованців. Підготовлені і роздані диски з програмами для позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів з художньо-естетичного напрямку, рекомендовані Міністерством освіти і науки України: дівочого хору, хлопчачо--юнацької хорової капели, колективу естрадної пісні, вокально-хореографічного естрадного дитячо-юнацького колективу, дитячо-юнацького естрадно-духового оркестру, гуртка духового оркестру, дитячого фольклорного колективу гуртків, декоративно-ужиткового профілю, бісероплетіння, килимарства, писанкарства, різьблення по дереву, іграшки, моделювання та конструювання одягу, вишивки, образотворчого мистецтва.
Комплексний підхід до організації діяльності ХД БХТ дозволяє успішно виконувати завдання, які поставлені державою перед позашкільними закладами, вирішувати проблеми розвитку особистості в умовах позашкільного закладу і надання вихованцям допрофесійної підготовки.
Кiлькiсть переглядiв: 17

Коментарi